milymiley

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emily ke - 31 augusti 2014 20:25

Det kanske kommer in på nätet det finns ju bara ett exemplar av varje Kawae import  som över 100 olika böcker affären som ligger i upsaala men det är troligt att det kommer in på nätet och några konvent. Den japanska regeringen kommer ju lägga ner anime serierna på internät . Det är inte snällt att ta kopering av andras saker eftersom man har lagt ner tid på det tänk om du skulle göra något som kostar mycket pengar och massa tar ifrån pengar ifrån det som man kanske inte har råd till knappt något alls till mat knappt det här är inte rättvist på något sätt och det ska man förhindra sånt.

Av Emily ke - 31 augusti 2014 20:23

När den gick på Jetix så var jag och titta på den gick för 5 år sen och jag kommer ihåg att jag ville så gjärna att den skulle vissas mer så jag röstade på den i en tävling om vilken som skulle bli mer ifrån den serien. Jag har ingen anning om vilken det blev det var en stor favorit när jag var liten.

Jag skriver mer om oban star racers det kommer bli lite nyare som har hänt. i övermorgon eller imorgon för jag vet inte om jag hinner det imorgon.

Av Emily ke - 31 augusti 2014 18:54

Den här bok serien gjordes året 1998 det var i Tokyo den som gjorde serien med sina asistenter heter Arina Tanemura hon berättar lite hur hon har det i en ställe i serien. Strax inom det kom det en Anime inom det. Jag har redan skrivit om den så jag skriver om vad hon gör i stället

Av Emily ke - 31 augusti 2014 18:00

Det finns olika figurer ifrån Sanrio. Hello Kitty My melodi coccat fyller. År den 10 maj. little twins stars badz Maru fyller år den 1 april. keroppi fyller år den 10 juli cinnamoroll fyller år den 6 mars. kuromi Purin fyller år den 16 april. So taxing fyller år den 15 april. tuxedosam hangyodon Fyller år den 14 mars . runnabouts patty sugarbunnies pau pipo den fyller år den 30 juli. Jimmy Kirimi fyller år samma dag som pau pipo den 30 juli. Pinkunocorisupinkuruchan 6 juli to My sweet piano Pekkle fyller år den 27 juli. Chum pandaapple 2 juni Berry fyller år den 6 juni Maron cream fyller år den 31 maj sunbunnies fyller år den 26 maj pochacco fyller år den 28 februari den är en vegeterian Hoshinowaguma fyller år den 7 februari. Patty fyller år den 5 februari. Corucorokuririn fyller år den 4 februari. Zashikibya fyller år samma dag som corucorokurin 4 februari. My melody fyller år den 18 januari. Chic hi nonchalerad fyller år den 15 januari. Chiffon fyller år den14 januari . Monkichi fyller år den 13 januari. Ferry Lou fyller år den 8 januari. Button nose fyller år den 5 januari. Picke Bicke fyller år den 1 januari. Nyago fyller år den 25 maj 24 maj har frooliemew. Den 18 maj fyller Umeya zakkatan år. Minna no tabo fyller år den 5 maj. Dear Daniel fyller år den 3 maj. Margret white fyller år den 10 mars sweet Coron fyller år den 28 mars pinki lili fyller år den 22 mars spottie dottie fyller år den 21 mars Dubbling fyller år den 10 aprilHello landry fyller år den 8 december. Strawberryking fyller år den7 december noranekoland fyller år den19 november porochan fyller pr den 8 november Kirimi fyller år den 31 oktober. Charmmy kitty fyller år den 31 oktober. 18 oktober har chocopanda master chef fyller år. Punchi punchi wanko fyller år den 15 ocktober pum fyller den 10 ocktober. Pannapitta fyller år den 7 ocktober sugarcream puff fyller år Kitty ser ut som en katt med gul näsa och en rosett till hon fyllde 40 år gammal för 2 dagar sen hon gjordes 1974och chococat ser ut som en svart katt han har kompisar som är en hund cookie bau och hans hamster kompis nuts, kaninen jelly och kycklingarna. Little twins stars har rosa ljus rosa hår den andra dom kommer ifrån landet omoyari stars och fyller år 24 azuki fyller år den 25 september. Cherry fyller år den 9 september. Tabisyke fyller år den 7 septemberdecember. Pippo fyller år den 16 december Badz Maru är en svart pingvin han bor i gorgeoustown och hans intresse är att spela arcade han bor med sin mamma där. tuxedosam ser ut som en blå pingvin den fyller år den 12 maj. Keroppi är en groda han bor i dounat pond han bor med sina bräder och systrar och hans pappa och pappa där han har flera olika intressen hans gillar att spela spel basket och Kasta bommerang. Purin är en hund hangyodon ser ut som ett blå monster eller alien. Patty och Jimmy är Mänskliga. Kirimi Är mat. Runnabouts är olika motorer eller lastbilar ell den 29 juli hade sanrio en miljon vänner på facebook

Den stora hellokitty finns som stvål man kan hitta den på Ullared.

Klockan kan man hitta på en klockaffär i Skövde på commerce.

Kammen på hm

Chinnamoroll köpte jag på kawaii shp i Göteborg resten fick jag i en tidning.

Av Emily ke - 30 augusti 2014 23:02

Den  31 januari hade Frost kommit ut på bio  i sverige  det fanns som på 3D också den handlar om Att allt blir vinter om man inte bryter den så kommer den vara så, hon letar efter Elsa för att försöka bryta vintern och låta den komma tillbacka som det var innan hon träffar då en kille som heter Sven och han hjälper henne.

Av Emily ke - 30 augusti 2014 22:21

En sån här liten filur har gått i i generationer till generationer den ena till höger vet jag inte om det är mammas eller inte Man kan se den på olika stilar som jultomten den ena har jag köpt ifrån Ullared den andra kan vara mammas. Det är en liten apa som har olika kläder på sig tex som en jultomte, en brand man, fast det behöver inte vara så.

Av Emily ke - 30 augusti 2014 21:30

Det känna väldigt obehagligt det här men jag känner att jag måste skriva om det för att man kan inte låta saker ske och som skadar en annan människa det är väldigt taskigt och manulativ. Det finns falska saker inom japan som är falska saker. Det finns saker inom japan och utanför som har blivit synskadade av cirkellinser och vissa till och med blinda nu står kawaii shop och säljer sånt jag har frågat om deras skadar ögonen dom helt enkelt tog bort det den det finns inget annat sätt att det är riktigt för då skulle dom ju ha sagt det på direktendet låter falsktatt bara säga att det är av medicinska skäll det är ju inte hela sanningen bakom cirkel linser. Jag är källkritisk som person för att allt som står på internet är inte sant det kan ju bli fel endå eftersom man kan skriva fel och jag tänker bli mer kritisk i falskheter för det har inte varit så mycket förut vad jag vettet är bra att nu själva hittar flera sidor som ska vara samma information det hela i allt är att det heller inte behöver vara sann information och i hjärnfoskeri om hjärnan kan vara sant idag men fel imorgon för att det ändras ju. En sak är säkert jag tänker inte köpa där mer.

Av Emily ke - 30 augusti 2014 20:07

För flera år sen var dom tvungna att lägga ner många av dom flesta som man översatte manga böckerna och tidningarna ifrån Sverige dom hade för få läsare i Sverige dom har ingen anställning i USA på Otaku USA det är ifrån hela världen som skriver i Sverige fanns det ju manga. Manga och det heter ju manga mania shojostars shonen jump. Alla i USA bland manga har gått i konkurs så därför har dom i 2 månader tills det kommer en ny. Dom har artiklar om spel Manga spel och japansk pop. Det är äkta manga serier ifrån japan men dom kan inte lägga in där som man själv har gjort dom kör bara det ifrån japan som är förhandsvisning

Presentation


Hej, jag heter Emily.Och Välkommen till min blogg! Jag är 17 år gammal jag går just nu andra året på gymnasiet. på en linje som är lite som bild och formgivning. Mina intressen är att fotografera, filma, måla och lite annat.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Söta saker som man blir glad av :)

Omröstning

Vilken sport gillar du mest?
 dansa
 fotboll
 hockey
 pingis
 golf

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Japan


Ovido - Quiz & Flashcards